Tagad naudas pietiek visam projektam

"Lai gan būvniecības darbi vēl nav uzsākti, finansējums Liepājas lidostas projektam pietiek," atzina SIA "Aviasabiedrības "Liepāja"" valdes loceklis Agris Sprūde.

Jau ziņots, ka valdība 17.jūnijā apstiprināja Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzekļu pārdali, piešķirot Liepājas lidostai 4,39 miljonus eiro. Šie līdzekļi atvēlēti papildus darbībām, projekta mērķu sasniegšanai.

Sprūde atzina, ka ar šiem papildus līdzekļiem noteikti jāpietiek lidlauka pārbūvei. Tie bija nepieciešami, jo ar šo gadu spēkā stājās Eiropas Savienības lidlauku regulējums, kas paredz daudz augstākas prasības tieši tajās zonās, kurās paredzēta rekonstrukcija. Viņš norādīja, ka šī projekta ietvaros ir paredzēts sakārtot peronu, skrejceļu un manevrēšanas ceļu, kura garums mainīsies no 14 uz 18 metriem, rekonstruēt uguņu un drenāžas sistēmu, lai pastiprinātu ap skrejceļu esošās zonas, kā arī pārbūvēt nožogojumu. "Kopumā projekts prasa veikt plašākus darbus un tas nozīmē projekta sadārdzināšanos," atzina Sprūde. "Tad arī radās šis jautājums par papildus finansējumu, kā dēļ mēs vērsāmies pie Satiksmes ministrijas."

Kopējais apstiprinātais finansējums lidostas rekonstrukcijai ir 3,98 miljoni eiro, no tiem 85% ir Eiropas Savienības fondu atbalsts, bet 15% – pašvaldības finansējums.

Sprūde pastāstīja, ka pagājušajā gadā tika izstrādāts tehniskais projekts lidlauka atjaunošanai un šobrīd norisinās rekonstrukcijas konkurss, kurā kvalifikācijas kārtu izturējis tikai viens no četriem kandidātiem – ceļa būves firma SIA "Binders", kurš vienīgais atbilda nolikuma prasībām. "Šobrīd esam lūguši Iepirkuma uzraudzības biroja atzinumu, vai ar vienu pretendentu pietiek vai jārīko jauns konkurss," atzina Sprūde. "Ja atbilde būs pozitīva tad mēs, protams, aicināsim finanšu pieteikumu iesniegt būvniecības firmai SIA "Binders".

Pēc rezultātu paziņošanas SIA "Ceļu būvniecības sabiedrība "Igate"", kura bija viena no četriem kandidātiem, Iepirkumu uzraudzības birojā iesniegusi sūdzību pret SIA "Aviasabiedrība "Liepāja"". Sūdzība vēl nav izskatīta.

 

 "Pagaidām, kamēr būvdarbi nav uzsākti, mēs lidostā paši veicam vairākus labiekārtošanas darbus, piemēram, žogu un drenāžu sakārtošanu, kā arī koku un krūmu izciršanu, lai tie nepārsniegtu atļauto augstumu," atzina Sprūde.

"Liepājas lidostu plānots pabeigt līdz 2015.gada 31.augustam," teica Sprūde. Aizvadītajos gados termiņi ir minēti vairāki un arvien vēlāki. Piemēram, Liepājas mērs Uldis Sesks 2012.gada oktobrī intervijā “Rietumu Radio" pauda pārliecību, ka rekonstrukcija tiks īstenota līdz 2014.gadam, kas šajā gadījumā, protams, nav noticis.

Pēc Sprūdes teiktā, galvenais risks, ar kuru varētu saskarties Liepājas lidosta atsākot darbu, ir aviācijas tirgus mainīgā vide. "Aviokompānijas ir gan grūti piesaistīt, gan grūti noturēt," atzīst Sprūde. "Ar to arī skaidrojams fakts, ka šobrīd nav nekādu iespēju slēgt līgumus ar aviokompānijām, kamēr būvniecības darbi nav sākti."

"Sarunas ar aviokompānijām tiks uzsāktas nākamgad, kad būvniecība risināsies un mums būs nolikti konkrēti termiņi," atzina Sprūde. "Mūsu galvenais mājasdarbs šobrīd ir rekonstruēt lidlauku." Pēc Sprūdes domām, galvenie Liepājas lidostas galamērķi varētu būt Rīga, kuru būtu vēlams nodrošināt divas reizes dienā, Hamburga, Kopenhāgena, Stokholma, Oslo, Maskava un iespējams arī kāda no Austrumu pilsētām.

"Vēl viens risks, ar kuru varētu saskarties Liepājas lidosta, ir uzturēt lidostu atbilstoši pieaugošajām aviācijas nozares prasībām," atzina Sprūde. "Bet citu variantu nav, lidostai ir jāatbilst sertifikācijai, kas nozīmē, ka lidostai jābūt ļoti augstā līmenī."

"Lai visus riskus samazinātu ir, jāskatās arī uz iespējamību, ka lidostu varētu izmantot arī militārām vajadzībām, kas, piemēram, saistās ar NATO kuģu bāzes veidošanu Liepājā," stāsta Sprūde. "Tādā gadījumā šo kuģu apkalpei un apkopei tiktu izmantota tieši lidosta, piemēram, produktu apgādei vai ekipāžas rotācijai."

 

Nika Ķīnaste, irliepaja.lv

irliepaja.lv

Atpakaļ