"Sabiedriskā transporta attīstība ir lielu pilsētu izaicinājums," intervijā "Rietumu radio" sacīja Liepājas domes priekšsēdētājs Uldis Sesks. "Pilsētu uzdevums ir panākt, lai iedzīvotāji iespējami vairāk izmantotu sabiedrisko transportu un mazāk noslogotu pilsētas ielas ar vieglajām automašīnām."
Viņš norādīja, ka iedzīvotāji labprāt izmanto sabiedrisko transportu, un gada laikā, kopš Liepājā atklāta jaunā tramvaja līnija uz Ezerkrastu, pasažieru pārvadājumu apjoms ar tramvaju palielinājies par 26%.
"Ja pilsētai parādīsies iespēja piesaistīt Eiropas Savienības fondu naudu un būvēt jaunu pārvadu pār dzelzceļu, lai savienotu divas pilsētas daļas, tur plānots ieprojektēt arī tramvaja līniju," sacīja Sesks. "Pirms projekta sākšanas un tā realizācijas laikā daudzi apšaubīja šī projekta lietderību, bet šodien varu droši teikt, ka lēmums pagarināt tramvaja līniju bija pareizs."
Jau ziņots, ka pagājušajā nedēļā arī noslēgts sadarbības līgums starp AS "Liepājas autobusu parks" un Liepājas pilsētas pašvaldības aģentūru "Liepājas sabiedriskais transports" par sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu Liepājas pilsētas maršrutos turpmākos desmit gadus. Līguma kopējā summa ir 51,4 miljoni eiro, un tā izpilde jāsāk līdz nākamā gada maijam.
"Konkursa nolikumā bija nosacījums, ka šis desmit gadu cikls jāsāk ar jauniem autobusiem," sacīja Sesks. "Tās būs ērtības un zināms servisa uzlabojums Liepājas iedzīvotājiem, kas liepājniekiem būs iemesls vairāk izmantot sabiedrisko transportu."
"Liepājas autobusu parks" kļuvis par vienīgo pasažieru autopārvadājumu nodrošinātāju Liepājas pilsētas maršrutu tīkla daļas maršrutos. Līdz jaunā līguma spēkā stāšanās brīdim Liepājas pilsētas maršrutu tīkla daļas maršrutus apkalpo vairāki pasažieru autopārvadājumu uzņēmumi, tostarp "Liepājas autobusu parks".
LETA