Jautājums par vidusskolu apvienošanu Liepājā ir "stipri iesprūdis", intervijā "Rietumu Radio" sacīja Liepājas domes priekšsēdētāja vietnieks izglītības, kultūras un sporta jautājumos Vilnis Vitkovskis (Liepājas partija).
Politiķis uzskata, ka patlaban nepieciešams valstiskā līmenī vienoties par pedagogu atalgojuma modeli un tikai tad būs iespējams atgriezties pie jautājuma par vidusskolu apvienošanu. "Mēs redzam, kas notiek ar pedagogu atalgojuma modeli - katram ir sava taisnība, un ir jāatrod kopēja izpratne," sacīja Vitkovskis.
Liepājas vicemērs uzsvēra, ka Eiropas Savienības struktūrfondu līdzekļi skolām būs pieejami neatkarīgi no apvienošanas plāniem un patlaban tiek apkopota informācija par katrā skolā nepieciešamajiem pasākumiem infrastruktūras sakārtošanai.
Vēl šī gada jūnijā Vitkovskis informēja par plāniem 2016.gada rudenī samazināt vidusskolu skaitu. Plāns paredzēja, ka par pamatskolām pakāpeniski kļūtu Jāņa Čakstes Liepājas pilsētas 10.vidusskola un Liepājas pilsētas 12.vidusskola, savukārt 8.vidusskolas liktenis vēl bija neskaidrs un tika izvērtētas iespējas to savienot ar Liepājas vakara (maiņu) vidusskolu.
Izvērtējot mācību iestādes, tika ņemta vērā arī skolu iespēja attīstīties fiziski, paplašinot ēku apjomu un veidojot sporta laukumus, un izglītības kvalitāte bijusi svarīgs kritērijs, tomēr ne noteicošais.
Vidusskolu skaita samazināšana ļautu uzlabot skolu infrastruktūru un materiāli tehnisko bāzi. Tāpat, tiecoties uz divām paralēlajām klasēm vidusskolā, iespējams attīstīt interešu izglītību - korus, sporta komandas un citus kolektīvus, sacīja Vitkovskis. "Ir daudzi racionāli faktori, kas vērsti uz izglītības kvalitāti," sacīja vicemērs.
Viņš arī norādīja, ka skolu reformu mērķis ir veidot arī kvalitatīvu pamatizglītību, iekļaujot to kopējā izglītības sistēmā.
Kā ziņots, SIA "Dynamic University" pēc Liepājas pašvaldības pasūtījuma veikusi pētījumu par situāciju izglītības jomā Liepājā, izglītības nozares attīstības koncepciju un rīcības plānu 2015.-2020.gadam, kas piedāvā iespējamos risinājumus pilsētas vispārējās izglītības iestāžu attīstībai.
Katra skola tika izvērtēta pēc 14 kritērijiem par izglītības efektivitāti, kvalitāti, pieejamību.