Karosta piedzīvo brīnumainās pārvērtības

Pēdējā pusgada laikā šis pilsētas rajons pilnībā pārvērties, pārvēršoties par pilsētu pilsētā – izbūvētas ielas, ietves un veloceliņi, sakoptas teritorijas, iestādīti kociņi. Arī Karostas iedzīvotāji par pārmaiņām ir sajūsmā.

Kā portālam pastāstīja pilsētas domes izpilddirektora vietnieks Didzis Jēriņš, Karostas lielākās pārmaiņas notiek projekta “Uzņēmējdarbības teritoriju un tām nepieciešamās publiskās infrastruktūras attīstība Liepājā” ietvaros.

Veicot projektā paredzētās darbības, kopumā tiks rekonstruētas ielas 3,90 km garumā, kā arī veikta industriālo teritoriju rekultivācija 17,84 ha platībā. Tas ļaus radīt priekšnosacījumus potenciālo uzņēmēju piesaistei, uzlabojot ekonomikas rādītājus, radot jaunas darba vietas un rezultātā stiprinot Liepājas kā nacionālas nozīmes centra lomu.

Projekts tiek realizēts no vairākiem finansējuma avotiem. Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums sastāda 84,57% jeb 6 021 678,09 eiro. Valsts budžeta dotācija – 3,75% jeb 267 013,04 eiro. Savukārt Liepājas pilsētas pašvaldības finansējums sastāda 11,68% jeb 831 656,62 eiro.

Projekta aktualitātes kopumā ietver ne tikai aktivitātes Karostā - Zemgales un Virssardzes ielu aptverošajās teritorijās. Minētais projekts ietver arī industriālās teritorijas izveidi Meldru ielas rajonā.

Taču vērienīgākie darbi notiek Karostā. Projekta teritorija aptver Beverīnas ielu, Burtnieku ielu, Līgas ielu, Manēžas ielu, Trimpus ielu, Vidus ielu, Virssardzes ielu un Zemgales ielu 3,1 km kopgarumā, skaidro D.Jēriņš: “Šajā teritorijā pieejamo, perspektīvo industriālo teritoriju kopējā platība sasniedz 16,08 ha.”
Zemgales-Virssardzes ielas rekonstrukcija sevī ietver ielu seguma rekonstrukciju un izbūvi, brauktuvēm izmantojot asfalta segumu; veloceliņu un ietvju izbūvi; ielu apgaismojuma izbūvi; lietus ūdens atvades kolektora izbūvi un rekonstrukciju; ūdensvada un sadzīves kanalizācijas rekonstrukciju un izbūvi; ielas aprīkojuma izbūvi (ceļa zīmes, horizontālais apzīmējums).

Veikta neapsaimniekoto būvju nojaukšana un teritoriju rekultivācija; teritorijas attīrīšanu no būvgružiem, seguma laukumiem, atkritumiem un nevērtīgiem kokiem un krūmiem; zemes gabalu reljefa izlīdzināšana, pārliecinājās portāls. Rekultivētajās brīvajās teritorijās izveidots zālājs, bet gar rekonstruēto ielu malām iestādīti jauni kociņi.

Kā portālam pastāstīja Attīstības pārvaldes vadītājs Mārtiņš ābols, realizējot projektu, kopumā iestādīti 348 jauni koki – gan melnalkšņi, gan liepas, vilkābeles u.c.

Līdztekus minētajiem darbiem notiek veloceliņa un ietves izbūve Turaidas ielā, skaidro izpilddirektora vietnieks: “Šie darbi tiek veikti pilsētas pašvaldības finansēta projekta ietvaros. Veloceliņš, ko būvē SIA “A-Land”, tiks izbūvēts no Imantas ielas līdz Lazaretes ielai. Un, manuprāt, šis ir ļoti būtisks veloceliņa posms, jo tādējādi vienā veloceliņu tīklā tiks savienots Laumas rajons un Karosta – pēc šī veloceliņa posma izbūves velosipēdistiem uz Karostu būs iespējams aizbraukt gan no Pulvera ielas, gan Kalpaka tilta.”

D.Jēriņš piebilst, ka industriālās teritorijas izveide nav vienīgais Karostas pārveides projekts. Šajā pilsētas rajonā pēdējo gadu laikā demontēts ievērojams skaits neapsaimniekotu un bīstamu ēku: “Šogad tika pabeigts nojaukt divas daudzstāvu ēkas – Ģenerāļa Baloža ielā 23 un 23A. Pagājušajā gadā tika pabeigta ēkas Baltijas ielā 15/17 demontāža. Bet pirms pāris gadiem demontēja piecas būves Ģenerāļa Baloža ielā.”

“Šobrīd visur, kur tika demontētas ēkas, ir rekultivēta teritorija, izveidots zāliens,” viņš turpina un skaidro, ka nākotnē ir dažādas iespējas izmantot šīs teritorijas. Piemēram, Baltijas ielā pēc plāna paredzama dzīvojamā apbūve, taču Ģenerāļa Baloža ielā iespējams veidot arī ražotnes: “Ja kāds nākotnē par šādu iespēju izrādīs interesi. Bet, protams, rekultivētās teritorijas var saglabāt arī kā zaļo zonu.”

Tāpat uzsākta arī Garnizona kapsētas paplašināšana. D.Jēriņš uzskata, ka šis projekts sev līdzi nes divus ieguvumus. Pirmkārt, tiek atrisināts Karostas un Tosmares iedzīvotājiem sasāpējušais jautājums par apbedījuma vietām. Otrkārt, paplašinot kapsētu, nojauktas vairākas neapsaimniekotas ēkas un sakārtota teritorija.

Līdztekus pilsētas realizētajiem projektiem Karostā un Tosmarē rosās arī privātie uzņēmēji, uzsver izpilddirektora vietnieks. Viņš atgādina, ka ar privāto kapitālu Tosmarē demontēts bijušais kultūras nams “Baltija”: “Šīs projekts ir privāta iniciatīva. Un to realizējot, arī tiek sakārtota vide pilsētā.” Tāpat viņš, runājot par Karostas attīstību, uzteic  rekonstruēto bērnudārzu “Pienenīte”, kā arī slavē Beberliņu attīstītājus.

Un piebilst, ka perspektīvā pilsēta vēl plāno Zemgales ielā sakārtot vēsturisko kazarmu fasādes: “Patlaban tiek veikta tehniskā izpēte.”
Par Karostas pārvērtībām priecājas un paveikto novērtē arī iedzīvotāji. Liepājniece Madara portālam atzina, ka, pēc ilgāka pārtraukuma izbraukājusi Karostu, bijusi patīkami pārsteigta par šī pilsētas rajona pozitīvajām pārmaiņām: “Rajons ap Manēžu, kur vēl pērn vija vārda vistiešākajā nozīmē džungliens, ar aizaugušām ieliņām, kurām it kā bija nosaukumi, bet kas reāli nebija izbraucamas bez traktora, pārvērties līdz nepazīšanai.”

“No jauna izbūvētas ne tikai galvenās ielas šajā Karostas rajonā, bet noasfaltētas arī mazās šķērsieliņas, sastādīti jauni kociņi ielu malās,” viņa priecājas: “Šobrīd notiek veloceliņu un ietvju izbūve. Tāpat priecē sakārtotie laukumi, kur savulaik slējās grausti un bija drazu kaudzes. Protams, cits jautājums, kas šajos laukumos būs nākotnē un kad tie tiks apdzīvoti un apsaimniekoti, bet rajons ir sakārtots un tas priecē.”

Tāpat Madara priecājas par teritorijām Baltijas ielas rajonā, kur tika demontētas neapsaimniekotās blokmājas: “Vietas, kur bija grausti, skaisti sakārtotas. Protams, var jau pesimistiski lēst, ka, iespējams, šajās vietās diezin vai tiks būvētas jaunas daudzstāvu dzīvojamās mājas. Taču var uz Karostas šī kvartāla pārvērtībām skatīties arī no gaišās puses. Kā zināms, pamestajās blokmājās savulaik notika ne viens vien negadījums, cieta pat bērni. Minēto objektu nojaukšana jau vien ir liels ieguvums – tiek uzlabota drošība.”

Karostnieks Juris, kurš šajā pilsētas rajonā dzīvo ļoti ilgus gadus, jautāts, kā viņš vērtē Karostas pārmaiņas pēdējā laikā, vispirms bija lakonisks: “Tikai un vienīgi pozitīvi!” Tad papildināja: “Mūsu bērniem bīstamie grausti Ģenerāļa Baloža un Baltijas ielā, paldies Dievam, ir nojaukti! Remontē esošās ielas un izbūvē jaunas, taisa veloceliņus un ietves! Tas taču ir tikai un vienīgi pozitīvi! Attīstība beidzot atnākusi arī līdz Karostai!”

“Pirms pāris dienām abi ar meitu bijām izgājuši pastaigā uz pludmali. Pateicoties aģentūras “Nodarbinātības projekti” strādniekiem, pludmale ir uzposta, arī kāpas iespēju robežās iztīrītas,” nebeidz priecāties Juris: “Protams, joprojām sabiedrībā ir “cūkas”, kas aiz sevis atstāj atkritumus, bet kopumā situācija Karostā uzlabojusies pamanāmi. Tāpat zāle visur nopļauta, parks izgrābts.”

Karostnieks ir pārliecināts: “Pateicoties Karostas attīstībai, mūsu rajons piesaistīs aizvien vairāk cilvēku, kas gribēs šajā rajonā gan dzīvot, gan  saimniekot. Jau tagad aplams ir uzskats, ka Karosta ir cietumnieku rajons. Jau sen tā nav!”

Atpakaļ