Ir pagājis gads, kad svinīgi atklāja jauno tramvaja līniju uz Ezerkrastu. Daudzi apšaubīja šī projekta lietderību, bet šodien varam droši teikt, ka lēmums pagarināt tramvaja līniju bija pareizs.
„Jaunā tramvaja līnija ir pieņemta, novērtēta un izmantota”, ar gandarījumu saka šī projekta vadītājs Vilnis Vitkovskis. „Esam jau pieraduši, ka M.Ķempes iela nelīdzinās grumbainai večiņai, esam iemīlējuši tās jaunos vaibstus ar sakārtotu ceļa satiksmi, apzaļumotiem laukumiem un Liepājai tik raksturīgo tramvaja kustības ritmu.
Esmu pārliecināts, ka tramvaja līniju pagarinās arī uz Laumas rajonu, tas ir tikai laika un pacietības jautājums. Visi sapņi reiz piepildās.”
Vaicāts, ar kādām sajūtām jaunās tramvaja līnijas pirmo gadadienu sagaida „Liepājas tramvajs” kolektīvs, tā vadītājs Aigars Puks atzīmē, ka šī gada laikā tramvaja līnijā veikti turpat 94 tūkstoši reisu, nobraucot 700 tūkstošus kilometru.
„Tie ir visai iespaidīgi skaitļi, bet tikai skaitļi, aiz kuriem ir tramvaja vadītāju paveiktais, apkalpojošā personāla darbs un administrācijas rūpes. Tās ir iespējas Ezerkrastā dzīvojošajiem ērti un ātri nokļūt pilsētas centrā, Jaunliepājā. Esmu pārliecināts, ka tramvajs ir labākais sabiedriskais transports mikrorajonos, kuros liels iedzīvotāju blīvums.
Zinu, ka daudzi Ezerkrasta iedzīvotāji mainījuši savus paradumus un no personīgajām mašīnām pārsēdušies sabiedriskajā transportā, un tas ir ieguvums visiem liepājniekiem, kam rūp vides piesārņojuma samazināšana.
Ja runājam par šo konkrēto tramvaja līnijas pagarināšanas projektu, tad ieguvēji ir visi, kas varbūt nebrauc ikdienā ar tramvaju, bet lieto tos komunālos inženiertīklus, kas ir zem Tukuma, Ventas un Ķempes ielām, ieguvēji ir visi, kas tagad droši pārvietojas pa šīm ielām, visi, kas ikdienā var priecāties par sakārtotu vidi un tās pieejamību gan jaunajām māmiņām, gan cilvēkiem ar īpašām vajadzībām.”
Šodien, 30.maijā noslēdzās cenu aptauja „Par tiesībām piegādāt un uzstādīt luksoforu vadības sistēmas komponentes, kā arī veikt signālplānu korekcijas tramvaja līnijas objektos”, kurā piedalījās trīs pretendenti.
„Iepirkumu komisija izvērtēs visus pieteikumus. Luksoforu vadības sistēmas sakārtošana ir loģisks solis, lai jaunajā tramvaja līnijā satiksmes kustība būtu organizēta tā, lai gan tramvajs, gan autovadītāji varētu maksimāli ātri un droši šķērsot krustojumus, par prioritāti nosakot tramvaju satiksmi”, par turpmākajiem plāniem stāsta A.Puks.
„Līdz nākamā gada augustam plānots pabeigt esošo sliežu ceļu renovācijas darbus Rīgas, Brīvības un Klaipēdas ielās. Ar šiem darbiem pieliksim punktu konkrēti šim projektam, cerībā, ka arī turpmāk pratīsim piesaistīt ES fondu līdzekļus tramvaja satiksmes attīstībai Liepājā.”