Guntars Krieviņš: Prāmju satiksme ir labākā reklāmas kampaņa ostai

Prāmju satiksme ir labākā reklāmas kampaņa Liepājas ostai, kāda vispār var būt. Līdz ar to informācija par Liepāju parādās ne tikai izstādēs - prāmju operatori parasti izvieto informāciju un ar Liepājas tēlu saistītu simboliku. Un es domāju, ka tas ir viens no būtiskākajiem elementiem, kas seko sadarbībai ar prāmju operatoriem.

Otra lieta, runājot par prāmjiem, ir tas, ka, pateicoties prāmju satiksmei, Liepājai kā tādai cauri iziet ļoti liels cilvēku skaits. Vienalga, vai tas ir autovadītājs, viņa līdzbraucējs, vai, piemēram, kravu deklaranti un noformētāji. Tas piesaista ļoti daudz cilvēku.

Tāpēc arī savādāk skatāmies uz cenu politiku saistībā ar SIA “Terrabalt” kā uz uzņēmumu, jo saistībā ar viņiem tiek nodarbināts ļoti daudz citu uzņēmumu, kuri gan remontē tehniku, gan transporta uzņēmumi.

Liepāja ir vēsturiska ar negabarīta kravu pārvietošanu. Šobrīd kopā ar pilsētas pašvaldību pilsētas pievadceļi un izvadceļi ir izbūvēti tā, ka ir iespējams izbraukt negabarīta kravām. Šobrīd arī uzņēmums “Terrabalt” strādā ar Satiksmes ministriju, lai varētu nodrošināt šo transportu Rīgas virzienā.

Prāmju terminālis mums Liepājā ir un šobrīd uzņēmumam “Terrabalt” ir veiksmīga attīstība. Mēs arī cenšamies, gan sadarbojoties, gan piedaloties dažādās diskusijās un arī izstādēs, atbalstīt uzņēmumu “Terrabalt”, jo tā ir arī Liepājas un Liepājas ostas seja. Un ir patīkami dzirdēt par saviem uzņēmumiem tikai labu.

Šobrīd no mūsu ostas ir nodrošināta prāmju satiksme uz Zviedriju un Vāciju. Tā kā pieaug kravu plūsma uz Skandināviju, SEZ plāno uzlabot ostas pievadceļu. Ņemot vērā kravu intensitātes pieaugumu, gan konsultējoties ar uzņēmumu “Terrabalt”, gan arī skatoties, kā viņi organizē transporta satiksmi, esam kopīgi nonākuši pie secinājuma, ka viens no elementiem, kas būtu jāuzlabo, lai klienti justos ērtāk un labāk, būtu pievadceļa paplašināšana.

Protams, mums par daudz ko vēl jādiskutē arī nākotnē. Kā organizēt šo transporta plūsmu. Taču domāju, ka visiem tas būs izdevīgi un patīkami.

Protams, skatoties nākotnē, ceram, ka prāmju satiksme attīstīsies arī turpmāk. Šobrīd “Terrabalt” operē divās piestātnēs, līdz ar to jauda jeb iespēja ir strādāt vēl intensīvāk.

SEZ ir tikai par to. Esam nodefinējuši savu politiku, absolūti neskatoties, vai tas būs “Stena Line” vai cits operators. Ja tas ir prāmis, tad tam ir konkrēti zināma mūsu cenu politika, par kuru esmu pārliecināts, ka tā ir pilnīgi apmierinoša.

Runājot par to, ka kādreiz, iespējams, varētu atjaunoties prāmju līnija uz Pēterburgu, pirmais un galvenais aspekts ir Latvijas un Krievijas sadarbības modelis. Jo, kursējot prāmim uz šo Krievijas pilsētu, parādījās problēmas tieši dokumentu noformēšanā, vīzu kārtošanā, pārbaudēs un tamlīdzīgi. Tā bija gana sarežģīta procedūra.

Šajā jautājumā numur viens: ir jāatrisina procedūra starp valstīm. Tehniski, protams, mēs esam gatavi to darīt. Un, protams, gribētu darīt.

Atpakaļ