Ekspluatācijā nodos rekonstruēto lidostu

Pēc 10 mēnešu ilgušajiem un vērienīgajiem Liepājas lidostas rekonstrukcijas darbiem, ceturtdien, 22.oktobrī, Liepājas Starptautiskajā lidostā svinīgi tiks parakstīta dokumentācija par objekta nodošanu ekspluatācijā,  pastāstīja Liepājas domes sabiedrisko attiecību speciāliste Evita Enģele.

Viņa skaidro, ka pasākumā piedalīsies Liepājas domes priekšsēdētājs Uldis Sesks, priekšsēdētāja vietnieki Vilnis Vitkovskis un Gunārs Ansiņš, SIA “Aviosabiedrība “Liepāja”” valdes loceklis Agris Sprūde, CBF SIA “Binders” valdes loceklis Normunds Luste, Grobiņas novada arhitekts Uģis Kaugurs, būvinspektors Normunds Reinholcs, būvuzraugs Mārtiņš Jākobsons, kā arī konsorcija AS “Ceļuprojekts” un UAB “Kelprojektas” pārstāvis, autoruzraugs Kristaps Kauliņš, u.c.

8.septembrī pēc lidostas rekonstrukcijas darbu pabeigšanas notika Liepājas lidostas skrejceļa gaismu testēšana. Liepājas lidostas skrejceļa gaismu testēšanu veica Zviedrijas aviācijas uzņēmums, kam ir liela pieredze šādu uzdevumu izpildē un kas savulaik sadarbojies arī ar Valsts akciju sabiedrību “Latvijas Gaisa satiksme”. Tests tika veikts ar “SAAB 340” lidaparātu, kas pārbaudīja lidostas ugunis lidojumā.

Augusta beigās Liepājas Starptautiskajā lidostā tika pabeigts ievērojams darbu apjoms, lai tuvotos regulāru lidojumu atjaunošanai – izbūvēts jauns skrejceļa segums, nostiprināta lidjosla, atjaunots un paplašināts manevrēšanas ceļa segums, kā arī atjaunots lidmašīnu perons un stāvvietas.

Lai varētu izpildīt Eiropas Savienības drošības prasības un sertificēt lidostu starptautiskiem lidojumiem, ir paveikts ļoti liels darbu apjoms. Būvuzņēmējs SIA “Binders” ir rekonstruējis skrejceļu tā esošajos izmēros – 2002 metru garumā un 40 metru platumā. Savukārt manevrēšanas ceļš tika paplašināts no 14 metriem uz 18 metriem.

Tāpat jau ziņots, ka, lai lidostu nākamā gada pavasarī varētu virzīt uz sertificēšanu, patlaban tiek gaidīts, kad Polijas uzņēmums “WAWRZASZEK ISS” Liepājas lidostas vajadzībām izgatavos un piegādās divas aviācijas glābšanas un ugunsdzēšanas specializētās automašīnas. Paredzēts, ka abas automašīnas līdz Liepājas lidostai nonāks jau šī gada beigās.

Kopējās Kohēzijas fonda projekta “Liepājas starptautiskās lidostas attīstība” kopējās izmaksas ir 9,273 miljoni eiro, tostarp attiecināmās izmaksas ir 9,179 miljoni eiro. Kohēzijas fonda finansējums ir 7,802 miljoni eiro, bet privātais finansējums - 1,377 miljoni eiro. Neattiecināmās izmaksas ir 94,5 tūkstošie eiro.

 

Atpakaļ