Liepājnieku atsauksmes par jauno tramvaja līniju, kas atklāta pirms piecām nedēļām, ir atšķirīgas - no krasi pozitīvām līdz krasi negatīvām, tā ''Rietumu Radio'' atzina ''Liepājas tramvaja'' valdes loceklis Aigars Puks.
"Kā pozitīvo var minēt to, ka cilvēkiem patīk nepārsēžoties atbraukt no Ezerkrasta līdz centram un tālāk. Savukārt sliktās lietas ir tās, ka tramvaji nav tādā tehniskā stāvoklī, lai brauktu pilnīgi klusi," sacīja Puks, piebilstot, ka trokšņus rada ne tikai sliktais sliežu ceļu stāvoklis, bet arī fakts, ka esošie tramvaji nav jauni. Vienlaikus līkumos un galapunktos čīkst metāls pret metālu, kas gan ir normāli. ''Liepājas tramvaja'' valdes loceklis pastāstīja, ka šis jautājums tiekot risināts, lai šos trokšņus samazinātu līdz minimumam.
Runājot par pasažieru skaita izmaiņām pēc tramvaja līnijas pagarināšanas, Puks informēja, ka ''Liepājas tramvajs'' precīzu pasažieru uzskaiti neveic, ar to nodarbojas citas organizācijas. Savukārt, spriežot pēc tā, cik talonu tiek pārdots tramvaju vagonos, pasažieru skaits ir būtiski palielinājies. "Pēc mūsu aprēķiniem, tie [pasažieru skaita palielinājums] ir apmēram 30%," sacīja Puks.
Puks atzina, ka "Liepājas tramvaja" nākotnes plānos ietilpst jauna depo izbūve, gan lietotu, gan arī jaunu tramvaju vagonu iegāde, kā arī paredzēts turpināt esošo sliežu ceļa rekonstrukciju. Viņš sacīja, ka ir paredzēta jaunu sliežu ceļu izbūve uz Velnciemu. Šo mērķi paredzēts realizēt līdz 2020.gadam. Vienlaikus gan Puks atzina, ka visi nākotnes plāni ir atkarīgi no finansējuma.
Kā ziņots, jaunā tramvaja līnija, kas ir pašreizējās līnijas pagarinājums par 1,7 kilometriem līdz Ezerkrasta dzīvojamajam masīvam, Liepājā tika atklāta maija beigās.
Tramvaja līnijas izbūves tehnisko projektu izstrādājusi AS "UPB", tās izbūvi veica "Skonto būve", kas uzvarēja atklātā konkursā, piedāvājot darbus veikt par 6 403 607 latiem. Savukārt cenu aptaujā par tiesībām veikt Liepājastramvaja līnijas sliežu ceļu rekonstrukciju arī uzvarējusi "Skonto būve", kas iesniegusi piedāvājumu par viszemāko cenu - 1 468 792 lati.
Jaunas tramvaja līnijas izbūve Liepājā notika ar Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) līdzfinansējumu 85% apjomā no kopējās projekta naudas, atlikušos 15% no kopējās summas nodrošināja uzņēmums "Liepājas tramvajs".
liepajniekiem.lv
Foto: Andris Gertsons