Viesojoties Liepājā un tiekoties ar Liepājas domes un Liepājas Speciālās ekonomiskās zonas vadību, satiksmes ministrs Anrijs Matīss pārrunājis jautājumus, kas saistīti ar ostas tālāku attīstību un ceļu infrastruktūras uzlabojumiem.
Tikšanās laikā ar Liepājas domes vadību ministrs apliecināja, ka Satiksmes ministrija ir iecerējusi vairāku autoceļu rekonstrukciju, kas skars arī Liepājas pieejamību. Viens no šādiem autoceļiem ir Liepāja-Lietuvas robeža, kura rekonstrukcijas projektēšana ir tikko noslēgusies.
Autoceļa atjaunošanas darbi tiks sadalīti divos posmos: pirmā posma rekonstrukcija 23,17 kilometru garumā tūlīt aiz Nīcas ietver autoceļa seguma atjaunošana un seguma pastiprināšanu ar vienkāršākām metodēm, ko plānots uzsākt jau šī gada beigās. Savukārt otrais posms 8,4 kilometru garumā tuvāk Lietuvas robežai varētu tikt veikts 2016.gadā, paredzot kapitālu rekonstrukciju.
Tāpat šogad plānots turpināt autoceļa Rīga-Liepāja atjaunošanu, kas ietver ceļa atjaunošanu trijos posmos: pie Skrundas, Saldus un no Kalnciema tilta līdz Anneniekiem, par ko līdz šim saņemts visvairāk iebildumu gan no autobraucējiem, gan arī transporta nozares uzņēmumiem, kas veic kravu pārvadājumus caur Liepājas ostu.
„Jau pašreizējā Eiropas Savienības struktūrfondu plānošanas periodā, sadarbojoties ar Satiksmes ministriju, mums Liepājā ir izdevies īstenot ļoti liela mēroga un nozīmes projektus, tai skaitā arī Liepājas galveno tranzītielu sakārtošanu. Izbūvējot pilnīgi jaunu infrastruktūru, šodien gandrīz cauri visai Liepājai no vienas robežas līdz otrai ir iespējams izbraukt pa pilnīgi jaunām ielām. Taču vēl ir daudzas ieceres, kas attiecas uz nākamo plānošanas periodu, tādēļ sarunas ar satiksmes ministru bija ļoti spraigas un konstruktīvas, ietverot jautājumus gan par pārvada izbūvi pār dzelzceļu, gan lidostas rekonstrukciju, gan grants seguma ielu sakārtošanu u.c.,” pēc tikšanās pauda Liepājas domes priekšsēdētājs Uldis Sesks.
Viens no tikšanās laikā pārrunātajiem jautājumiem bija arī Liepājas ostas viļņlaužu rekonstrukcijas projekts, kā arī atbalsts investīciju projektiem Liepājas Speciālajā ekonomiskajā zonā. Iecerēts arī īstenot ostas dzelzceļa infrastruktūras attīstības projektu, kas paredz dzelzceļa vagonu šķirošanas kapacitātes pilnveidi. Finansējuma apjoma ziņā tas ir aptuveni 21 miljons eiro vērts projekts un to plānots uzsākt jau šogad, bet pabeigt līdz nākamā gada vidum.
„Palielinoties dzelzceļa pārvadājumu apjomiem, palielinās arī gaidīšanas laiks pie pārbrauktuvēm, kuras nākas slēgt. Zināmā mērā to varētu risināt vagonu šķirošanas infrastruktūras modernizācija, kas nodrošinātu, ka pārbrauktuves nenāktos ilgstoši slēgt, bet darbus varētu veikt modernizēti un datorvadāmi šķirošanas mezglos. Tas atvieglos un paātrinās darbu, līdz ar to mazinās neērtības gan iedzīvotājiem, gan ostas uzņēmumiem,” skaidro satiksmes ministrs Anrijs Matīss.
Jau vēstīts, ka Liepāju darba vizītē apmeklēja satiksmes ministrs Anrijs Matīss, kurš tikās ar Liepājas domes priekšsēdētāju Uldi Sesku un citām pašvaldības amatpersonām, kā arī transporta un ostas nozarēs strādājošajiem uzņēmējiem, lai pārrunātu pilsētai būtiskus satiksmes nozares jautājumus. Tāpat ministrs ar atklāšanas uzrunu piedalījās Liepājas Speciālās ekonomiskās zonas un Liepājas Universitātes kopīgi rīkotajā konferencē „Liepāja – Tava nākotne”, kurā vidusskolu skolēni tika iepazīstināti ar darba un karjeras iespējām Liepājā, Liepājas SEZ uzņēmumos un Liepājas ostā.
Andrejs Rjabcevs,
Liepājas domes priekšsēdētāja padomnieks sabiedrisko attiecību jautājumos